Sunday, March 21, 2010

♥ Apa salah aku??? ♥

Tanggal 21 Mac 2010...

Badan ku berasa panas... Darah ku seperti mahu mengalir keluar dari tubuh ku... Jantung ku berdegup kencang... Perlahan-lahan, air mata ku gugur jua...

Niat di hati mahu membuka Facebook untuk bersosial bersama2 teman... Namun, hati ini hancur merudum pabila terbaca beberapa komen seekor makhluk pd pics aku di dlm FB...

Darah ku menyirap... Berderu2 air mataku.... Ya Allah, begitu hinakah aku di mata makhluk tersebut?? Apa silap ku?? Apa salah ku sehingga makhluk itu sanggup mengelar ku sedemikan rupa?

Hati mana yg x hancur bile diri ini digelar sbg pelacur & pompuan murahan.... Selama hampir 25 tahun aku hidup di muka bumi Allah yang indah ini, tidak pernah sekali terlintas di kotak fikiran ku apatah lagi niat di hati ku untuk menjadi seorang pelacur... Aku dilahirkan dgn penuh didikan agama dimana ibubapa ku sendiri begitu tegas dlm mendidik ku agar menjadi insan yg berakhlak mulia... Di mana bukti nya yang dpt mengukuhkan kenyataan kau wahai seekor makhluk yg menyatakan aku nie seorg pelacur???? Aku masih suci... Aku masih waras... Aku bukan seorang perempuan yg senang2 tuk di sentuh oleh lelaki... Aku bukan seorang yg begitu murah untuk aku serahkan maruah ku pada lelaki... Gila lah aku....

Kepada makhluk itu, dunia akhirat aku tidak akan maafkan engkau... Terlalu kasar kata2 kau itu...

6 comments:

Ez Studio said...

sesungguhnya allah itu maha penyayang dan dye akan trus mmbiarkan umatnya utk trus hdup slagi mereka masih lg brada djlnnya...
sntiasalah brdoa kearah kebaikan kpda ssama manusia...
utk teman ku yg trbaik(diyana)aku sntiasa brdoa agar allah sntiasa mnyayangimu dn trus mncurahkan hidayah kpdamu...smoga awk sntiasa brada djlannya dan mndapat sgala ksenangan yg sptutnya dtrima olehmu..
ya allah ya tuhanku,sesungguhnya aku hanya insan yg lemah yg hanya mmpu brdoa,dengan segala berkat dn keizinanmu,limpahilah nurul diyana binti abdul razak dgn segala kesenangan didunia dn d akhirat...tabahkanlah hatinya dikala dia diuji dgn segala dugaanmu ya allah..
tenangkanlah hatinya disaat dia ddlm kesusahan.....amin3

Baby said...

Amin ya rabbal alamin.... Wa anta min ahlihi...

Unknown said...

Assalamualaikum,

Kalau mendapat didikan agama sejak lahir, kenapa masih mendedahkan aurat?

“Wahai Asma’ sesungguhnya seorang wanita itu apabila telah baligh (haidh) maka tidak boleh baginya menampakkan tubuhnya kecuali ini dan ini, seraya menunjukkan wajah dan telapak tangannya.” [HR Abu Dawud]


"Sesiapa jua wanita yang memakai minyak wangi kemudian melintasi khalayak ramai dengan tujuan dihidu bau yang dipakainya, maka dia dikira berzina” [hadis dari Abu Musa al-Asy’ari].


Maaf sekadar ingat mengingati... Tiada niat lain...

Baby said...

Sang : Terima kasih tuk komen tersebut... Didikan agama yg sye terima memang sudah mencukupi tetapi sume nie adalah dr diri saye sendiri... Jika sye nak menutup aurat skali pun biar la sye btoi2 ikhlas dr hati & sye lakukan kerana Allah & bukan kerna dipaksa...

Ez Studio said...

maaf jika sy ingin mengemukakan pendapat kpda sang,kita slagi hidup sbgai manusia ciptaan allah smmangnya ptut mngikut sgala printahnya..ttpi kita ni hanya manusia,mmg x blh lari dari melakukan dosa..1 lg untuk pengetahuan anda,sy dh hdup lme,jd sy tau yg bknnye semua manusia yg tidak mendedahkan aurat itu adalah sempurna dimata allah..
mereka juga tdak blh lari dari mlakukan dosa...
jd ingin sy nyatakan disini,slagi kita mampu untuk tidak melakukan ksilapan besar shngga allah tidak meredhai hidup kita,lakukanlah segala yg terbaik,yakinkanlah allah agar dye trus mmberkati khidupan kta...maaf
sya juga bukanlah sorang manusia yg smpurna dimata allah,,ttpi tdak slah skiranya sy hanya skadar ingin melihat seseorang itu dipandang tinggi oleh yg maha esa...

Unknown said...

Al 'Ashr - العصر
1. Demi Masa!
2. Sesungguhnya manusia itu Dalam kerugian -
3. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh, dan mereka pula berpesan-pesan Dengan kebenaran serta berpesan-pesan Dengan sabar.


Jadi marilah saling berpesan sesama muslim, cuba hayati surah ini...


Al Baqarah - البقرة
6. Sesungguhnya orang-orang kafir (yang tidak akan beriman), sama sahaja kepada mereka: sama ada Engkau beri amaran kepadanya atau Engkau tidak beri amaran, mereka tidak akan beriman.


Jadi maksudnya, selagi seseorang tu masih muslim, kita masih boleh berpesan-pesan. Dalam kes yang menutup aurat pun buat dosa, cuba hayati pula ayat ini.


Al Baqarah - البقرة
8. Dan di antara manusia ada yang berkata: "Kami telah beriman kepada Allah dan kepada hari akhirat"; padahal mereka sebenarnya tidak beriman.
9. Mereka hendak memperdayakan Allah dan orang-orang yang beriman, padahal mereka hanya memperdaya dirinya sendiri, sedang mereka tidak menyedarinya.
10. Dalam hati mereka (golongan yang munafik itu) terdapat penyakit (syak dan hasad dengki), maka Allah tambahkan lagi penyakit itu kepada mereka; dan mereka pula akan beroleh azab seksa yang tidak terperi sakitnya, Dengan sebab mereka berdusta (dan mendustakan kebenaran).


Al Baqarah - البقرة
13. Dan apabila dikatakan kepada mereka: "Berimanlah kamu sebagaimana orang-orang itu telah beriman". mereka menjawab: "Patutkah Kami ini beriman sebagaimana berimannya orang-orang bodoh itu?" Ketahuilah! Sesungguhnya merekalah orang-orang yang bodoh, tetapi mereka tidak mengetahui (hakikat yang sebenarnya).



"Wahai anakku Fatimah! Adapun perempuan-perempuan yang akan digantung rambutnya hingga mendidih otaknya dalam neraka adalah mereka itu di dunia tidak mahu menutup rambutnya daripada dilihat oleh lelaki yang bukan mahramnya." (Riwayat Bukhari dan Muslim).


p/s: Hidayah milik Allah.
p/s: Kita milik Allah.
p/s: Maafkan saya.

Post a Comment