Monday, March 8, 2010

B.e.n.c.i

Selama ini, aku hanya dapat merasai kesakitan mereka yg kecewa apabila insan yg mereka sayangi dirampas pabila menonton drama2 di kaca TV atau pabila mendengar kisah cinta rakan2 yg kecundang akibat pihak ke3... Namun, kini aku sendiri dapat merasainya.. Pedih memang pedih.. Kecewa memang teramat kecewa... Sakit hati & benci memang tidak terkira... Pabila sume nie berlaku ke atas diri ku, barulah ia sedikit sebanyak membuka mata ku mengenai realiti kehidupan.. Selama ini aku hanya berada dalam dunia fantasi ku di mana sume nyew indah belaka... Tiada pendustaan & kekecewaan.. Hanye wujud kasih sayang, kejujuran, & kenikmatan berpasangan... Namun, kini aku merasai kepahitan bila insan yg benar2 kite sayangi & percaya akan kejujuran nyew, melukai hati aku... Sakit nyew hanya tuhan saja yg tahu... Namun begitu, aku kini sedar bahawa diri ku sendiri tidak sempurna & serba kekurangan serta lemah... Aku tidak menjatuhkan hukum bahawa dier 100% bersalah di atas apa yg berlaku dlm hubungan kami... Kerna, aku jua bersalah... Kini, dengan pengalaman ini ia mengajar ku erti kesetiaan, kejujuran & kasih sayang... Ia mengajar ku untuk tidak menyayangi seseorg itu dgn sepenuh jiwa kerna dier bukan milik ku 100%... Walau bagaimanapun, aku faham akan derita nyew hati seseorg pabila kita didustai & dier dirampas oleh mereka yg bergelar PERAMPAS... Aku percaya, bahawasanya hdp ini penuh dgn karma.. Setiap perbuatan ada pembalasan nyew.. Aku redha... Aku pasrah...

4 comments:

syafisyifa' said...

kecian makyong

Baby said...

hukhuk... nak wat cam ner... redha jew....

Anonymous said...

redha,, n teruskan semua nih ngan tabah ...

Baby said...

Anonymous : baek... terima kaseh..

Post a Comment